Saturday, June 21, 2008

masrafları nasıl kısmalı

Taşınıyorum. 5 senenin sonunda şimdiki evimden artık çıkıyorum. Herşeyi kutulara koymaya başladım, henüz ev bulamadım, ama hazırlığımı yapıyorum. Evi toparlarken sittinsenedir kullanmadığım, eyvah buna nasıl para harcamışım dediğim pek çok eşya ile "karşılaştım". Bugün ayrıca ödemem gereken ilk vergimin ne kadar olduğunu da muhasebecimden öğrendim ve şok oldum. Kendi işini kotarmaya çalışan herkese artık sonsuz saygım var ve ne kadar riskli bir iş yaptıklarını da bilsinler. Yapmayın demiyorum elbette, insan nasıl huzur edecekse o şekilde çalışmalı, istediği işi yapmanın mutluluğunu tadmalı, kimsenin boyunduruğu altında olmamalı, ama eninde sonunda maliyenin boyunduruğu altına giriyorsunuz işte. Dediğim gibi ben de şok (!) oldum bugün. Hesabımda yatan paranın bir kısmının bana ait olmadığını biliyordum ama şak diye ödemek zorunda kalınca bu işin şakasının olmadığını daha da iyi kavradım. Nitekim panik yapmadan şu masrafları nasıl kısmalı diye de düşünmeye başladım. Tabi bütün bu masrafları kısarken çevre için faydalı birşeyler de yapayım istedim ve evdeki bütün dergileri, kağıtları Lokmanhekim Vakfi'na vermeye karar verdim. Bugday'in sitesinde atık kağıtlar ile ilgili pek çok bilgi yeralıyor. 10 senedir dergi alıyorum desem, ayda ortalama 4 dergi alıyorum desem, ne kadar para harcadığımı hesaplamaya bile tenezzül etmedim. Çok seviyorum dergileri, ama her şeyin de bir sınırı vardı. Birşeyler yapılmalıydı. Bundan sonra:
-dergiler sağda solda ortak okunacak, paylaşılacak, cafélerde okunacak, kağıttan ve paradan tasarruf edilecek,
-Starbucks'tan kahve arada bir alınacak, eğer ortam müsaitse evden mug'da kahve götürülecek, hem mis gibi olacak, hem çevreye daha az zarar verilecek, hem de haftada ortalama 4x5.25 YTLx52 hafta falan gibi paralar harcanmayacak,
-alışverişe çıkılırken liste yapılacak,
-evdeki kremler bitmeden krem alınmayacak,
-evdeki kitaplar başkalarıyla paylaşılacak, kütüphaneye gidilecek,
-kıyafetler daha bir özenli korunacak, uzun süre giyilecek,
-fuzuli eşya satın alınmayacak, az ama öz olacak,
-dışarıda daha az yemek yenecek,
-yemekler evde pişecek, hem lezzetli olacak, hem de sağlıklı olacak,


-tbc-

0 Comments:

Post a Comment

<< Home